maandag 30 maart 2015

Zo lang naar uitgekeken en veel te snel voorbij gevlogen: het Femma naai-weekend


Zo lang naar uit gekeken en helaas veel te snel voorbij ... ons naaiweekend.

Kristien, Zoë, mijn schoonmama en ik vertrokken vrijdagmiddag richting Oostende. Normaal ging mijn schoonmama niet mee maar de andere vriendin zag het niet meer zitten en daarom is mijn schoonmama in haar plaats mee gegaan.

Aangekomen in Oostende hebben we eerst halt gehouden bij Stoffen Verkempinck. Hier hebben we allemaal nog wat stofjes gekocht. Heb hier onder andere een stofje gekocht van Spiderman, waar mijn zoontje zot van is.
En dan hop naar Vayamundo, ons logeeradres voor het weekend.

Van op onze kamer hadden we een mooi uitzicht, maar helaas hebben we hier niet echt van kunnen genieten.


Vrijdagavond stond er een workshop cirkelsjaal of lampenkapje op het programma.

Cirkelsjaal met stofje van De Stoffenstraat, Kasterlee
Mijn lampenkapje is nog niet volledig af. Ga het één van de dagen afwerken en dan post ik hiervan nog een foto.

Ook stond er vrijdagavond een stoffenverkoop van Framalo op de agenda en werden er nog wat stofjes gekocht. Zoonlief was content met de stofjes die moemoe en mama gekocht hadden. Het stofje dat we meegepakt hadden waarbij moemoe vraagtekens bij had maar ik volledig van overtuigd was, viel het hardst in de smaak. Het gaat om het stofje Knight and Dragons van Lillestof.

Vrijdagavond nog even op ons terrasje genoten van de lichtjes op de zee en dan hop bedje in. Niet voor lang want na enkele minuten hoorde ik een alarm afgaan. Eerste gedacht was dat de schoonmama, die nog TV aan het kijken was, de TV te luid had staan. Ikke hop mijn bed uit, maar t was niet de TV maar brandalarm. Iedereen in pyjama in straat. Ocharme alle kindjes die er ook logeerde.
Na een klein half uurtje konden de gasten in onze blok al terug naar de kamer. Toch maar even gewacht om te gaan slapen en nog wat buiten gekeken en geluisterd naar het ruisen van de zee. 







Zaterdag stonden de naaiprojectjes uit het Grote Naaiboek van Femma op de planning.
Ik heb gekozen voor het speelse A-lijnrokje en voor de zwemzak/turnzak uit het boek.
Stof van De Stoffenstraat, Kasterlee
Er staat momenteel maar 1 zakje op. Je ziet het niet zo goed en ben aan het denken om het er af te halen of om beide zakjes (er horen er 2 op) er terug op te naaien met paspel.

Stof gekozen door zoonlief bij De Stoffenstraat, Kasterlee

En helaas kondigde het einde van het naaiweekend zich veel te snel aan ...






Benieuwd naar jullie reacties








4 opmerkingen:

  1. oei, brandalarm.... toch effe verschieten, niet?

    Zo'n cirkelsjaal, daar wil ik mij ook nog wel eens aan wagen, want ik ben nl. zot van sjaals in alle kleuren en vormen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd het brandalarm was even verschieten. Nadien toch veel tussendoor wakker geweest.

    De cirkelsjaal naaien stelt niet zo veel voor. Ben ook sjaaltjes verslaafd. Heb bijna altijd een sjaaltje aan ofwel een gekocht, gebreid of genaaid exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het brandalarm heb ik gemist, maar er stond wel een artikeltje over in de krant. Het was een fijn weekend, en nu nog nagenieten van alle foto's en blogjes hé. het zakje op het rokje zou mooier uitkomen met een paspeltje denk ik. veel naaiplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was idd een fijn weekend ... voor herhaling vatbaar!

      Verwijderen